2008-03-13

Washlet

Visslan:
Mina föräldrar har skaffat en ”Washlet”.

Wesslan:
En vad för något?

Visslan:
Har du inte provat sådana i Japan?
Det är en toalett med sköljfunktion och ibland så finns det varma säten också.

Wesslan:
Jo, jag har provat det på hotell i Japan.
Men inte visste jag att dina föräldrar också hade skaffat det.

Visslan:
I dag finns det i nästa alla nya lägenheter och hus.
Finns det inga ”Washlet” i Sverige?


Wesslan:
Nej, inte vad jag vet. Det finns bara på vårdhem och handikapp boende.

Visslan:
Va? Det är ju behändigt för alla.

2 kommentarer:

Katjalin sa...

Var i Sverige köper man den? Går den att ansluta till svenska vattenlednings- och avloppsrör? Ser komplicerat ut med alla knappar. Finns de med svensk text? Kostnad för toan?

Neko sa...

Jag tror inte att de finns att få tag på här i Sverige, men det finns i vissa Europeiska länder. Kolla denna linken.

http://www.washlet.com

Ska du köpa en?!